Sunday, January 2, 2011

new year resolutions

Sempena tahun baru 2011, ada checklist yg sy ingin beri perhatian. seperti biasa ada lg azam2 tahun lepas yg masih pending tetapi sy telah revise list utk tahun ini. sy fikir chcklist ini akan berubah mengikut kesesuaian pd bila2 masa saja. kerana sbg manusia biasa, akan muncullah pelbagai cabaran dn halangan sepjg kita meneruskan kehidupan. kehendak, cita-cita dan harapan kita mungkin bertukar selaras dgn kematangan yg hadir. begitu dgn prioriti kita akan berubah mengikut keadaan semasa.

apabila saya imbas kembali tahun 2010 smmgnya mmberi byk kenangan yg x mungkin sy lupakan. pd tahun lepaslah sy dan en suami mula menulis chapter baru dlm kehidupan kami. bermula itu juga sy mpy teman dlm suka dan duka. yg mengajar sy byk perkara. Alhamdulillah. sya juga melihat byk kejadian yg pastinya mjadi rujukan utk masa2 yg akan dtg. ada pertemuan, ada kisah yg akan sy simpan sbg pedoman.

kalau diikutkan byk sekali yg sy harapkan di tahun baru ini, tetapi makin pjg senarai makin byk yg perlu dipertimbangkan. jd sy senaraikan yg basic sahaja ;)
1- learn to cook healthy meals
2-enjoy life more
3-read more books
4-get organized
5-build up the savings
6-be a better person
7-spend more time with family & friends
8-help others
9-get out of debt
10-honeymoon trip again!
sy selalu mendoakan tahun 2011 ini bakal membawa warna2 kebahagian yg lebih menceriakan. bukan sahaja utk kami berdua, tetapi juga utk keluarga dan rakan2. serta untuk semua yg sentiasa yakin bahawa setiap yg berlaku sebelum ini, skrg dan di hari2 mendtg adalah tamsilan kepada kasih syg Allah yg tidak terjangkau oleh pemikiran kita. semakin besar cabaran yg dtg, semakin kuat hati dan keazaman, dan semakin bijaksana pula fikiran dan tindakan..

salam sayang buat sahabat2 yg telah mengutip kesan2 luka di tahun sebelumnya dan menjahitnya dgn kekuatan utk mencipta kejayaan yg lebih manis pd tahun baru ini. yakinlah bahawa Allah sentiasa bersama hamba-hambaNya yg sabar...
"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain dariNya. Hanya kepadaNya aku bertawakkal. " [At-Taubah : 129]

2 comments:

  1. chaiyok2! yg no. 10 tu best! hehehe

    ReplyDelete
  2. hehe...mmg pun k.na. jd kena save duit start awal2 tahun ni ;p

    ReplyDelete