Friday, January 7, 2011

banjir

Hari ini cuaca mmg mendung. hujan x berenti sejak pagi.. saya juga sedikit dipengaruhi suasana mendung itu. sejak pagi hujan airmata. bukan salah sesiapa, cuma saya sendiri. berfikir, mengenangi dan membuat kesimpulan sendiri. lalu banjir tidak berhenti. mungkin kerana cuaca, mungkin kerana symptom pregnancy? sensitifnya terlebih2 pula. nasib baiklah en suami tidak mudah melatah. dia biarkan saya melayan blues sendiri sebelum perlahan memujuk ;)

sebelah petang kami memenuhi undangan makan dari kakak ipar. menerima beberapa petua dari org lama. yg bererti dan berguna utk hari muka. aahh..mengapa saya tgk cik sarah semakin comel dan manja? geram betul dibuatnya..hihi.. anak saudara en suami itu mpy snyuman yg manis bergula wlau masih seawal 3 tahun lebih usianya..

kami dinner dgn lauk yg en suami beli di restoran fasha berhampiran kuaters. restoran itu mmg banyak kenangan pd saya. dulu ketika mula2 bekerja di wisma, sy akan dinner di situ bsama k.nuzul. biasa juga makan seorg diri. saya paling suka tom yam dan air barli suamnya. begitu sedap. bila teringat saja, mmg buat perut sy lapar!! hihi..

tp saya sudah lupa sejak bila, saya jadi malas utk makan seorg diri di mana2 kedai. terasa janggal dan kurang selera pula. saya mula memasak sendiri dan kekal begitu sehingga kini. tp sebenarnya selera sy kurang dgn masakan sendiri. dan ianya semakin menjadi2 sejak akhir2 ini.bila lauk org lain yg masak, berganda pula selera jadinya..sehingga menjilat jari.hihi

2-3 hari ni saya memujuk en suami utk memasak. tetapi sehingga kini masih tidak berjaya. tgklah pula lagi beberapa hari, kalau ada rezeki...hehehe...

No comments:

Post a Comment