Thursday, January 6, 2011

anugerah

Pada mulanya saya ragu2 dgn keputusan yg sy terima. dan agak risau kalau2 ianya benar akan jadi satu kenyataan. kerana itu juga sy menunggu suatu masa yg sesuai utk berkongsi kegembiraan ini dgn rakan2. cuma kpd beberapa org teman rapat shj telah sy khabarkn berita ini.

Tetapi skrg sy terfikir.. bhw sy tidak akan punya masa utk bercerita di dlm blog ini ttg saat2 yg baru saya alami dlm minggu ini, ketika sy sudah sibuk dgn perkara lain pula. mungkin sy akan terlupa mencatat apa yg penting utk sy kenang. jadi sy mbuat keputusan utk menulisnya mengikut gerak hati saja. tmbah lg blog ini masih mjadi ruang yg private bg saya =)

Pada 2 jan yg lalu sy dan en suami telah mendpat khabar gembira. setelah menunggu dan mendoakan saat2 itu, ianya telah menjadi kenyataan. sy telah disahkan mengandung. kerana sedikit x pecaya, sy buat 2 kali pregnancy test! hehe.. Alhamdulillah. petangnya kami ke klinik dan doktor telah mengesahkan yg sy 4 weeks pregnant. kami sgt gembira ttp sedar sbarang kemungkinan boleh berlaku kerana sy agak lasak ketika di langkawi baru2 ni. perjalanan jauh dgn bas, feri, panjat bukit, naik bot dan shopping dgn lasaknya!

the first result is on 2nd jan @ 6.15 a.m

second result is on d same day @ 10.00 am
~test kit ni pmberian k.nuzul.. tenkiu sis ;)

Apa yg boleh sy lakukan skrg cuma kurangkan aktiviti lasak dan berdoa semoga anugerah yg kami terima ini kekal milik kami. doc ckp lagi 4 weeks baru bleh scan. jd sblum itu, sy dan en suami akan berusaha dan bersedia dgn sebrg kemungkinan. so dear readers & friends.. please pray for us.

love always ;)

p/s: mngkin entry ini telah menjwb tekaan pn marinahunny ;)

4 comments:

  1. congratulation sis! semoga kebahagiaan ini berkekalan...anak adalah anugerah yg tak ternilai dari Tuhan. RahmatNYA melimpah ruah utk awk dn kehidupan awk.Jgn berhenti bersyukur atas kurniaanNYA kerana awk bnasib baik x perlu menunggu terlalu lama utk mendapat anugerah ini.
    Take care urself n the baby...i'm happy for u dear..;)

    ReplyDelete
  2. tima kasih sis dearie, smoga sy sntiasa mjadi org yg bsyukur dgn segala pemberian Allah. sis pun tau kan cmne budak ni selalu mengomel yg bkan2 n in the end akan terpujuk juga dgn nasihat my sis ni..hihihi.. i owe u a lot!! luv u ;)

    ReplyDelete
  3. tahniah pb noma, best nye lps kawen terus lekat...

    jaga baby elok2 ye..

    ReplyDelete
  4. tima ksih k.na,mmg hrp baby sihat. InsyaAllah k.na & pakcik botak dpt org baru tahun ni. leh kita hntar anak msuk skool sama2. chayok2 usaha sungguh2 ye..hihi ;p

    ReplyDelete