Monday, March 14, 2016

karya…: Wordpress backup

Few days before, opismate aku recommend novel ‘Syurga di hati’ karya Salina Ibrahim. Watak yang paling mengesankan bagi diri aku tak lain tak bukan Ku Aris! Menjejaki setiap pesanan dan kenangan yang Ku Aris tinggalkan kepada watak utama iaitu Nurul Khadijah memang menyentuh hati. Inilah novel Malaysia pertama yang aku baca setelah give up terhadap novel-novel terbitan Malaysia. Benarlah org kata, tak kenal maka tak cinta… Perkara pertama yang menjadikan aku begitu suka ialah isi penulisan yang sarat dengan tafsir, hadis, puisi dan juga pesanan yang berunsur keislaman. Cukup mudah dihurai tapi berat maknanya. Tambah pula bahasa Malaysia yang digunakan mmg memberi penghayatan berbeza dari tulisan Indonesia. Namun aku tak nafikan pula penulisan Indonesia tidak menarik kerana bagi aku, semua karya Habiburrahman El Shirazy cukup kuat seni dan garapan ilmunya. Lantas memberikan suntikan motivasi yang bukan sedikit! Mujur saja kalau hadir ramai Fahri dan Khairul Azam di alam realiti ini… hmm

About this entry

No comments:

Post a Comment