Wednesday, December 29, 2010

dia kembali

Kelmarin saya bercuti. Ambil sedikit masa utk mengemas setelah balik dr langkawi. kelmarin juga en suami balik ke rumah setelah 2 minggu keje di offshore. kebetulan juga bonda saya dtg ke rumah kami pd hari sebelumnya. jadi suasana sedikit meriah kelmarin. seawal pagi saya dan bonda ke pasar payang utk shopping barang basah. juga ke sabasun utk keperluan lain. tetapi rasanya lebih byk cerita yg dikongsi berbanding jumlah brg yg kami beli ;D

oleh kerana saya dan bonda dh lama x lunch bsama, kami begitu teruja utk mnikmati hidangan fav kami iaitu ikan singgang! hehe.. mmg best bila mkn bsama kacang botol(btul ke sy eja ni?) & budu raja(dibeli di kelantan). ini mmg msakan kegemaran sy sejak dulu lagi. tetapi en suami mmg kurang berselera jika makan nasi berlaukkan ikan singgang, tetapi dia layan juga. sy pun dh standby souviner2 dr langkawi utk cover balik selera en suami. hehe..

Byk juga brg yg sy buy di langkawi. utk en suami 2 helai kain pelikat, coklat hershey's fav dia & 2 helai t-shirt. utk bonda & mertua kain batik dan cklat. juga kelengkapan dapur utk kakak ipar yg akan masuk ke rumah baru later. utk saya? jeng..jeng..jeng.. tadaaa!!

Corningware 6 pcs - European Herb for rm259.00
Corelle 16 pcs - European Herb for rm 389.00

Ini adalah kali pertama sy shopping pinggan mangkuk yg mahal mcm nih. itu pun setelah digoda berkali2 oleh kwn sepejabat..hihi.. dh nama pompuan mana leh lari dari kecintaan terhadap brg2 sebegini kan? pening juga sy nk pilih design2 yg ada. yg terbaru design bunga sakura. pinkilish dan sgt comel!! tapi setelah diyakinkan oleh promoter kedai tersebut, saya akhirnya telah memilih design European herb mcm kt atas tu. cantik jugak kan? ;)

sy juga dpt free gift utk setiap set item yg sy beli. dpt pyrex 3 pcs utk set corningware & pyrex 4 pcs utk corelle 16pcs tu. yg kelakar tu free gift lebih berat pula dari brg yg dibeli. jenuh juga nak mengangkat. nasib baik rakan2 sepejabat yg lain bgotong-royong utk transfer luggage kami yg dh beranak-pinak time balik. cool guys!! hehe ;p lupe lak nk mention kt mana buy item2 tu. sy beli di Kedai Rams kt Pekan Rabu. x jauh dari jeti Pekan Kuah. kedai tu baru pindah dari cawangan asal. so masa kami pegi tu x ramai sgt org. mungkin ramai yg blum tahu pasal kedai tu. tp time kami ke kedai Idaman Suri, mmg penuh sesak dgn org hinggakan nak mbeli pun x selesa. nasib baik juga jumpa kedai Rams ni..

Akhirnya kering sungguh poket saya utk bulan ini penangan trip ke langkawi. en suami smpat mengusik suruh msak megi saja utk bulan ni. hahaha... xpe, megi pun jd dua kali sedap bila hidang dlm bekas yg cantik ni kan? hehehe...

Ada beberapa cerita yg ingin sy kongsi ketika trip langkawi baru2 ni. sy akan tulis di entry yg akan dtg k!

4 comments:

  1. corelle idamanku..sejak2 dh kawen ni berminat plak ke arah pinngan mangkuk ni kan..nak beli jugakk!!!

    ReplyDelete
  2. tu la k.na, bleh jd gila dibuatnye..hihi.. abes la pasni kena save duit tmbah koleksi plak ;p

    ReplyDelete
  3. ehem....... (sambil tengok isi wallet)

    ReplyDelete
  4. hehe... pakcik botak dh berdehem tu k.na... ;p xpe la en syam, tu utk pelaburan jangka masa pjg. hehe

    ReplyDelete