Friday, September 25, 2009

angah comel

Hari raya ke 4 keluar beraya berdua dengan angah - anak sdaraku yg umur 4 tahun. Ada kwn sepejabat yg buat open house sekitar k.trg dan marang. Spnjang perjalanan mmg tidak sunyi dengan celoteh angah yg suka bercerita. Aku sendiri kadang2 pening dgn cerita yg begitu unik dan kreatif rekaan angah. Imaginasinya begitu tinggi, menjangkau pemikiran yg biasa2. Tapi aku senang melayan kerenahnya. Kerana ada yg lucu dan buat aku ketawa...

Angah : Ikan paus makan ikan tak maksu?
Aku : Makanlah sebab dia besar, dia makan ikan kecik.
Angah : Ooo..sbb tu la dia besar ek maksu?
Aku : Hmm...iye kot..hehe.. (Blur x tau nk jawab..hentam saje la)
Angah : Baby paus pun besar kan maksu? Baby paus makan ikan kecik jugak ke?
Aku : A'ah baby paus pun besar. Makan jugak ikan kecik.. (hehe..aku senyum sorang2)
Angah : Mama paus lagi besar dari baby paus kan maksu. Hmm.. tapi papa paus lagi besar dari mama paus. Sampai mama paus tak dapat cam papa paus...
Aku : Kenapa pulak mama paus tak dpt cam papa paus?
Angah : Sbb papa paus besaaaaaar sgt, jadi mama paus ingatkan papa paus tu bot..
Aku : Erk? (hahahahahaha.....)

Aku bawak angah jenjalan time tengahari. Risau gk dia kepanasan n demam tp Alhamdulillah aktif semacam je on the way balik. Tapi..akhirnya aku jugak yg demam! hahahaha... sib baik raya ke-6, Jumaat dah okey balik... Ahad nk start keje..xnak la smbung lagi cuti..hehe..;p Selamat Hari Raya semua! chao..

1 comment: